Construction/en: различия между версиями

Материал из virtonomics
Строка 20: Строка 20:
 
The more teams are involved in a construction project, the faster the construction speed. The dependence of the construction speed on the builders involved is not linear.
 
The more teams are involved in a construction project, the faster the construction speed. The dependence of the construction speed on the builders involved is not linear.
  
===ДЛИТЕЛЬНОСТЬ СТРОИТЕЛЬСТВА===  
+
===DURATION OF CONSTRUCTION===  
Время строительства определяется размером и типом объекта. Скорость строительства зависит от количества бригад, которые направлены на проект (регулируется на Комбинате), качества материалов. Каждая последующая бригада, направленная на строительство, дает меньший удельный эффект для скорости строительства.
+
The complexity of the construction of a structure depends on its type, level and size. The duration of construction depends on the number of teams that are aimed at building the structure and the quality of the building materials used. Каждая последующая бригада, направленная на строительство, дает меньший удельный эффект для скорости строительства.
  
 
===ЭФФЕКТЫ===  
 
===ЭФФЕКТЫ===  

Версия 18:50, 22 ноября 2021

CONSTRUCTION OF STRUCTURES (FACILITIES AND BUILDINGS)

STRUCTURES - special buildings, facilities and objects associated with your business unit or company, and giving various bonuses and additional gaming opportunities. The number and set of buildings built is one of the most important indicators of the player's level and the scale of his business. The construction of structures is carried out by the forces of construction teams (builders), which the player distributes between various construction projects.

Examples of structures types: Quality control department (Business Unit Booster), Corporate University (Corporate Facility), Eiffel Tower (Landmark), Large Hadron Collider (Technological Wonder)

Management of the construction of structures takes place at the Construction Plant. The Construction Plant is NOT a typical business unit and is available by default to any player in the "Construction" section of the game menu.

To build any structure, you need to start a construction project. Each construction project has two stages: Run-UP - the stage of purchasing the required amount of building materials and equipment; Construction. To start the construction of a structure, you need to assign construction teams (builders) to it. The total number of available builders depends on the top manager's "Construction" skills. The construction time of a structure depends on the size of the structure and the number of builders involved.

The start of the construction of 1-st Level structures (business unit boosters) is initiated from the business unit control panel or from the Construction Plant interface. The start of construction of structures of the 2nd Level and higher is carried out only from the Construction Plant.

Each construction project has its own original "recipe", which may include both building materials and equipment, and various conditions for launching a project - certain skills of a top manager, the presence of certain units in the company and other requirements.

NUMBER OF CONSTRUCTION PROJECTS

The maximum number of parallel construction projects is limited by the skills of your top manager in the "Construction" area: 1 project for every 10 values ​​of the skill level.

CONSTRUCTION TEAM (Builders)

The more teams are involved in a construction project, the faster the construction speed. The dependence of the construction speed on the builders involved is not linear.

DURATION OF CONSTRUCTION

The complexity of the construction of a structure depends on its type, level and size. The duration of construction depends on the number of teams that are aimed at building the structure and the quality of the building materials used. Каждая последующая бригада, направленная на строительство, дает меньший удельный эффект для скорости строительства.

ЭФФЕКТЫ

Максимально возможный эффект устанавливается одинаковым для определенного типа объектов, параметры фиксируются при создании. Текущий эффект зависит от максимально возможного эффекта и соответствия размера пристройки "материнскому" юниту.

КАЧЕСТВО МАТЕРИАЛОВ

Качество используемых материалов может дать до 33% ускорения строительства при использовании максимального взвешенного качества материалов по сравнению с использованными материалам за последний ход в целом по игровому пространству.


ЭТАПЫ СТРОИТЕЛЬСТВА

На этапе подготовки строительства необходимо обеспечить объект достаточным количеством материалов и полуфабрикатов. Для этих целей создается Стройплощадка. Она несет расходы по закупке и хранению материалов, эти расходы отображаются в финансовом отчете Стройплощадки.

На этапе строительства материалы равномерно расходуются на завершение объекта строительства. При этом на оставшуюся часть материалов начисляются складские расходы, также Стройплощадка несет расходы на заработную плату бригад, исходя из среднегородской заработной платы по городу, в котором ведется сооружение объекта.


ФУНКЦИОНИРОВАНИЕ СООРУЖЕНИЙ

Продавать юнит с активной стройкой сооружения нельзя. Запускать строительство сооружений на выставленном на продажу подразделении нельзя. Разрушить пристройку можно, получив при этом часть материалов. Отмена стройки создает склад с закупленными материалами (при отмене на подготовке) или с непотраченными материалами (при отмене на этапе строительства).